Nakhoda Terpilih & Tidak Cukup Pilihan

Nakhoda Terpilih & Tidak Cukup Pilihan.

Pembuangan Undi bagi pilihanraya Presiden dan Sekutunya telah pun berakhir. 06 JULY 2008, ahli PMMM keluar membuang undi di pusat2 pengundian yang telah ditetapkan. Walaupun aku berada di Perkampungan ADEG (TIZNIT) yang terleak kira 800 km dari Kenitra, sempat juga menghantar sms kepada pegawai SPR Kenitra untuk membuang undi.

Pada pandangan peribadi, aku tidak nampak kerancakan dan kekalutan bagi ahli PMMM kali ini untuk membuat pilihan mereka tersendiri. Kalau sebelum penamaan calon tempoh hari, ada juga aku menulis artikel tentang Pilihanraya Kali ini. (Bakal Preseiden PMMM & Nakhodanya)

Namun begitu, akibat sedikit terkejut dengan keputusan Penamaan Calon. Terus aku memikirkan akan neraca apakah yang dipakai oleh ahli PMMM sehinggakan mereka mencalonkan barisan tersebut. Lalu, aku mengambil keputusan untuk menyepi tanpa kempen walaupun waktu Pilihanraya kian menjelang.

Mahasiswa dan Mahasiswi, nyata berlainan citarasnya. Hal ini dapat ku tangkap setelah senarai nama percalonan diwartakan. Mungkin terdapat sedikit kesilapan dari golongan tertentu memilih neraca pemimpin mereka. Namun, aku tidak akan nyatakan akan kesilapan tersebut di ruang ini, akan tetapi aku hanya mahu memerhatikan pilihan yang telah mereka lakukan.

Walau apa pun yang berlaku, sama2 kita tunggu 15 JULY 2008 sebagai tarikh pengumuman daripada SPR. Nampaknya, SPR kali inimengambil masa yang agak lama antara tempoh pembuangan undi dan tempoh pengumuman.

Akhirnya, yang terpilih akan, memikul tugas, dan yang tidak terpilih, nama anda telah terpahat dalam sejarah PMMM sebagai calon bagi Pilihanraya 2008.

Leave a Reply

