Turun Naik Emas

Turun Naik Emas

Sebut sahaja ‘Pelaburan’, sudah pasti terlintas difikiran kita aspek keuntungan. Ramai orang suka melabur, tetapi bukan semua pelabur berjaya dalam pelaburan. Kadang2 kita tersilap dalam membuat pelaburan. Akibat tidak mengetahui Konsep Pelaburan secara meluas, saya menjadi pening dan terus pening dengan persoalan yang bermacam2.

Alhamdulillah dalam keadaan pening dengan ‘Pelaburan’, pada tahun 2007 saya telah mendapat sebuah buku yang cukup berharga. Tajuknya ialah “Rich Dad Poor Dad”. Setelah selesai membaca buku tersebut sebanyak 2 kali, saya terus mencari buku2 yang ditulis oleh pengarang yang sama, akhirnya saya menjumpai buku “Retire Young, Retire Rich” oleh Roert T. Kiyosaki.

Kini, saya sedang mencari rahsia Pelaburan Emas. Ilmu Emas adalah cukup kompleks. Sebagai mukoddimahnya saya menjumpai graf harga emas dunia. Saya juga telah membeli 2 buah buku tentang “Gold Investment” daripada amazon.com. Pada entry kali ini, saya ingin berkongsi dengan rakan2 sekalian tentang harga emas dunia. Berikut adalah naik turun harga emas dunia.

30 Day Gold Price History in USD per Ounce.

60 Day Gold Price History in USD per Ounce.

6 month Gold Price History in USD per Ounce.

1 year gold price history in US Dollars per ounce.

2 year gold price history in US Dollars per ounce.

5 year gold price history in US Dollars per ounce

10 year gold price history in US Dollars per ounce

15 year gold price history in US Dollars per ounce.

20 year gold price history in US Dollars per ounce

36 year gold price history in US Dollars per ounce

Leave a Reply

